Dostava hrane – catering
Dostava hrane in pijače na dom pomeni, da obrat za pripravo in dostavo jedi dobavlja naročnikom jedi v njihove prostore, lahko tudi postrežno in z dodatnimi storitvami (catering).
Dostava hrane in pijače na dom pomeni, da obrat za pripravo in dostavo jedi dobavlja naročnikom jedi v njihove prostore, lahko tudi postrežno in z dodatnimi storitvami (catering).
Catering je priprava in gostinska oskrba srečanj, pogostitev, sprejemov in drugih oblik praznovanj ter družabnih dogodkov, povezanih s kulinariko, na različnih lokacijah. Nosilec živilske dejavnosti hrano pripravi v svojem obratu, dostavi na želeno lokacijo in izvede gostinsko storitev, ki vključuje strežbo na domu oz. na dogovorjenem mestu, pomivanje posode, odstranjevanje odpadkov ipd.. Po potrebi dokonča pripravo jedi tudi na samem kraju dogodka.
Pomembno je, da potrošnik kupi in zaužije varno živilo. Ključnega pomena je upoštevanje načel dobre higienske prakse, osnovnih pravil osebne higiene in zdravstvenega stanja izvajalcev dejavnosti v vseh fazah procesa.
Dostava hrane naročniku
Za varno dostavo hrane naročniku je treba uporabiti transportna sredstva, ki so izdelana tako, da omogočajo učinkovito mokro čiščenje in razkuževanje. Za ta namen mora biti izdelan načrt čiščenja.
Uporabljena embalaža mora biti pravilno izbrana, čista in nepoškodovana, kar pomeni, da ne spreminja kakovosti in varnosti živila ter ga ščiti pred zunanjimi vplivi.
Med transportom je treba vzdrževati ustrezno temperaturo živila in čas transporta, skladno s splošnimi zahtevami* oziroma predpisanimi pogoji.
(* Glej: Osnovna higienska stališča za higieno in varnost živil za zaposlene v živilski dejavnosti)
Postrežba hrane pri naročniku
Za varno postrežbo ustrezno pripravljene in dostavljene hrane je treba pri naročniku zagotoviti ustrezne pogoje za vzdrževanje osebne higiene zaposlenih.
Površine, ki prihajajo v stik s hrano, morajo biti čiste in iz takega materiala, da se dajo učinkovito čistiti, po potrebi razkuževati in vzdrževati.
Za delitev hrane je treba uporabljati čist pribor in posodo. Izogibati se je treba direktnemu stiku živil z rokami. V kolikor določenega živila ni mogoče razdeliti z ustreznim priborom, uporabimo rokavice za enkratno uporabo. Uporabljamo jih le izjemoma in za kratek čas. Na rokah se že kmalu po umivanju pojavijo bakterije, rokavice pa niso povsem neprepustne. Rokavice niso nadomestilo za umivanje rok.*
(* Glej: Osnovna higienska stališča za higieno in varnost živil za zaposlene v živilski dejavnosti )
Temperatura shranjevanja toplih jedi mora biti ves čas nad 63oC. Jedi, ki so bile v nevarnem temperaturnem območju (5oC do 63oC) več kot dve uri, je treba zavreči.
Tudi delitev hladnih jedi mora biti opravljena v čim krajšem času.
Hladne jedi, ki so presegle priporočeno temperaturo shranjevanja ali v treh urah niso bile postrežene, je treba zavreči.
Pri samopostrežni ponudbi je treba hrano učinkovito zaščititi pred onesnaženjem s strani uporabnikov.
Preprečiti je treba nehigiensko ravnanje s servirnim priborom (solatni bari…).
Prevoz in postrežba imata zelo velik vpliv na končno kakovost in varnost izdelka. Proces dostave na mesto dogodka mora zagotoviti, da potrošnik kupi in zaužije varno živilo.
Upoštevati je treba tudi vse veljavne ukrepe za preprečevanje okužb s SARS-CoV-2.